Sider

fredag 10. desember 2010

DIY- sopp merkelapper

Hei!
Fikk en hyggelig mail fra en dame som spurte om ikke jeg kunne fortelle hvordan jeg hadde laget sopp- merkelappene. De er utrolig enkle å lage, og det er morsomt både for voksne og barn.



Som mal har jeg brukt en pepperkakeform fra Kremmerhuset. Det går også ann å finne et bilde av en sopp og bruke den som mal.  Du må også ha hvit papp og rødt papir med hvite prikker

TIPS: de har mange morsomt pepperkakeformer på Kremmerhuset og Indiska som kan brukes på samme måte.

Jeg startet med å tegne rundt formen og klippe ut en hel hvit sopp ( brett arket dobblet og klipp ut to sopper samtidig)

Så brettet jeg det røde arket dobbet og tegnet kun sopp-hodet og klippet ut .

Deretter limet jeg det røde sopphode på den hvite soppen. Legg soppen under noe tungt i noen minutter så den ikke krøller seg.

Så har du en fiks ferdig sopp! Bruk som merkelapp eller som juletrepynt.





Lykke til og god helg!
Klem fra
Isabelle

PS: Jeg henter mye inspirasjon fra Karen Klarbæks Verden. Nå har hun DIY julekalender på bloggen sin.. ta en titt!

7 kommentarer:

Ragnhild S sa...

Kjempefint! -Og superenkelt! Takk for inspirasjon og oppskrift;)

Loppeklem

NIB sa...

Så stilig! DET skal jeg også gjøre, takk for tips:)

Fiiin helg!

meaningmoon sa...

Kjempe fine og utrolig dekroative.
Tusen takk for tipset!!! Du er flink!

Carina Dale sa...

Utrolig lekkert!!! Jeg tillater meg å herme ;-)

Lykkeliten sa...

Så fint!!
Må på kremmerhuset å se om jeg finner sopp-form:)

Ha en fin dag:)
Klem

Christine C sa...

Disse var kjempesøte :-) Jeg er ferdig med pakkene for i år, men denne ideen skal jeg spare på til neste jul!
Klem, Christine.

Inger-Lise sa...

Kjempesøte merkelapper. :)
Koselig blogg du har.
Ha en fin advent, hilsen Inger-Lise