Sider

onsdag 8. februar 2012

Hekla tøfler

Det har vært en kald start på februar. Gradstokken har vært helt nede på -20 grader i flere dager nå. Det er kaldt det! Da er det godt å kan ta på seg gode, hjemmelaga tøfler! Heklet selvsagt! :
Oppskrift finner du lengre ned.



Hekla tøfler
Jeg har brukt alpakka garn og nål nr 3,5

Runde 1: 2 lm, 6 fm i 2. maske fra nålen (6m)
Runde 2: 2 fm i hver maske (12m)
Runde 3: *1fm, 2 i neste* (18m)
Runde 4 *1 fm, 2 i neste* (27m)
Runde 5: *1fm,1fm, 2fm i neste* (36m)

10-15 runder hvor du ikke øker (lengden tilpasser du foten din).
Hekle til det er 6 masker igjen av runden, så snur du tøffelen og hekler tilbake.
Fortsett fram og tilbake så lang tøflene skal være ( ca. 23 ganger)
Hekle sammen bak. Så hekles det en omgang med fastmasker rundt hele kanten.

Blomst:
Jeg fant en fin oppskrift her

Lykke til!

Klem fra
Isabelle

5 kommentarer:

AlottesVerden sa...

Takk for at du deler oppskrift....de var veldig søte:)

Ha en fortsatt fin uke
Ann-Charlotte

Laila Lykketroll sa...

Søte! Fikk skikkelig sommerfeeling av de =)

Anonym sa...

Så fine!
Takk for at du deler oppskrift!
Klem

Lisbeth sa...

De var fine!
Og så enkle å hekle :)

Ha en fin helg.
Klem

Fuglemamma sa...

Jeg fant disse flotte tøflene dine da jeg var på jakt etter en oppskrift mot kalde høstføtter. Tusen takk for at du deler! Jeg er i gang med tøflene allerede, og resultatet blir forhåpentligvis vist frem på bloggen min om en liten stund. Håper det er ok at jeg linker til oppskriften din!