Sider

onsdag 16. februar 2011

Bestemorruter

Jeg brukt mye tid sammen med symaskinen siden jul og nå er jeg litt lei. Jeg skal avslutte det jeg holder på med nå og så skal jeg heller hekle en stund.
Det er så greit å hekle, da har man alltid noe å henge fingrene i. Hekling er lett å ta med seg ,og det er så tilgjengelig hele tiden. Jeg har bestemt meg for å hekle tradisjonelle bestemorruter, for det har jeg  ikke prøvd meg på enda. Vet ikke helt hva det skal bli.. pledd, pute eller kanskje et skjerf??



Jeg har prøvd å hekle med ulike farger og sammensetninger. Jeg har også googlet "bestemorruter" for å finne inspirasjon og det ligger alstå så mye fine bilder der ute. Klikk her for å se!

Jeg kom også over et blogginnlegg hvor du kan lære å hekle bestemorruter. How to Bestemorruter
og på youtube fikk jeg ett treff på en video om hvordan du lager bestemorruter.

Du kan si at jeg har gjort grundig research og det har jeg. Det hele ende opp med at jeg ikke greide å bestemte meg for noen kule farge sammensetninger for det var så mye å velge i!!
Jeg endte til slutt opp med  bare to farger: melon og off white! Melon-fargen er  så herlig, fresh og vårlig!
På noen kvelder har jeg hekler 12 ruter og det skal bli mange flere i løpet av ukene som kommer!

Hilsen
Isabelle

8 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Blir alltid like imponert over hvor flink folk er til å strikke/hekle/sy i bloggland:)) Blir sikkert kjempefint tilslutt, uansett hva du bestemmer deg for at det skal bli:) Fargene var min smak;)) Ha en nydelig dag, klem♥

Bluggi buggi blogg sa...

Så herlig med vårfarger. Blir glad av de. Blir spennende å se hva fint du skal lage. Jeg kommer innom igjen og kikker. Har lagt meg til som følger :)
Ha en fin dag
Trude :)

Anonym sa...

Så fine farger! Det enkle er ofte det beste. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
Klem fra Igi

Randi sa...

Bestemorruter er kjempefint. Gleder meg til å se hva du skal lage:-)

Ha en fin dag!

Annette Thygesen sa...

Bestemorruter er fine. Gøy med litt tradisjonelle tepper eller puter. Selv hekler jeg et teppe av harlequinsruter. Ganske artig, det også. Lykke til med heklingen.

Fru Andersen sa...

Wow, hvorfor klarer ikke jeg dette da...hihi..må vel være mer tålmodig kanskje;-) Kjempefint var det!

Flott tapet under her, måtte klikke videre å sjekke den ut!

God helg!

-Kamilla- sa...

He..he...he... Ja, jeg veksler også mellom prosjektene. Er ikke så veldig flink til å holde meg til bare en ting. Går litt lei.. Kos deg så masse med heklingen!! God helg!! *Klem*
-Kamilla-

Karen sa...

Jeg har begynt på slike ruteprosjekter en haug med ganger, men ender alltid opp med å bli lei eller angre fargevalget :(
Du hadde iallfall valgt veldig fine farger!

God helg!
*klemmer*