Sider

torsdag 12. august 2010

Nam!

Jeg er i full gang med å planlegge min aller første store barnebursdag. Barnebursdag har vi hatt før , men da bare med 4-5 barn fra venninnekretsen. Lille M fyller 5 år og har begynt på sitt siste år i barnehagen. Så i år fikk hun be alle førskolebarna på avdelingen i tillegg. Kommer alle så blir de 12 stk, og det blir spennende! 


 
Min lille pie ville ha muffins i bursdagen og de har jeg baket allerede og fryst ned. Det som er gjort er gjort!
Her ser du noen av dem , men de skal få litt topping før de er klar forr festen. Jeg har etter min mening funnet verdens beste muffinsoppskrift... Her kommer den!

12 stk

250 g hvetemel
3 ts bakepulver
150 g sukker
3 ts vaniljesukker
1 egg
2 1/4 dl melk
75 g smeltet smør

Blande først alt det tørre, så at det våte og så blander du det våte med det tørre. Rør om.
Stek i ca. 20 min på 190 grader

Dette er grunnoppskriften, så kan du variere som du vil med det du har i. Min favoritt er med hvit sjokolade og saften av 1 sitron! Nam. Du kan også blande inn kokesjokolade, honning, blåbær ... ja det du liker best!
Her er det bare å være kreativ og prøve seg fram!

Over til bursdagen igjen... Tips angående leker, mat og drikke til bursdagen mottas med TAKK! :)

Hilsen
Bjørkely

4 kommentarer:

Christina Mari sa...

Mmm,de blir nok kjempe gode. Her er det 5 årsdag i oktober,å da har jeg også lovet han "stor" bursdag.
Men det er jo artig å da.
Ha en vidre fin kveld.
Klem Christina

-Kamilla- sa...

Lykke til med forberedelsene, muffinsene så nydelige ut!!
*Klem*
-Kamilla-

Unknown sa...

Hei! takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min..., oppskrift kommer etterhvert!
Så flott blogg du har..., likte veldig godt headingen din og den muffinsoppskriften skal prøves. Syns liksom ikke jeg har noen god oppskrift på det fra før..., så takk for at du deler... :O)

Ønsker deg en fin dag!

home 4us sa...

Her bakes det også lange baner, etter kitchen aid kom i hus...
muffins har jeg ikke bakt ennå, men skal prøve oppskriften din. Har også en god som bare skal røres sammen(ingen pisking ihjel type)
Muffinsene blir SÅ saftig og god.
Jeg bruker faktisk en oppskrift som står på pakken til de store muffinsformene:)