Sider

onsdag 4. august 2010

Loppisfunn fra kjøkkenet

Det har ikke vært den beste vår og sommeren når det gjelder været, men når det gjelder kupp jeg har gjort på loppiser så er det en annen sak! Jeg fått tak i en del flotte saker og ting. De fleste har endt opp på kjøkkenet!

Disse flotte tallerkenene er den helt klart det jeg er mest fornøyd med.  Jeg vil så gjerne tro at de er gamle, men jeg er ikke så sikker på det. Men jeg vet at de er laget i England og heter Sutherland by Wood & Sons. Jeg forelsket meg i mønstret. Disse tre tallerkenene ble mine for den nette sum av 15 kr!
Det var bare tre, så de har fått seg oppheng og henger nå på kjøkkenveggen.


Dette har jeg nok vist før. Men denne fant jeg på brukt butikken. Helt ny var den!
Jeg har pyntet den med heklabånd og vaniljestang med bringebær fyll. Nam!

Sandkakeformer- boks, full av slitte sandkakeformer. De blir jeg kanksje å få bruk for
til jul ( i interiøret altså, jeg er ikke så flink til å bake)
 Boksen er så fin og veldig nostalgisk.

Denne boksen sto i kjøkkenskapet da vi flyttet inn. Det er en Earl Gray- teboks med britisk mønster. Den er veldig søt, og matcher de nye tallerkenene mine perfekt! :)


Bjørkely

2 kommentarer:

VillaVårfrubakken sa...

Så mye fint du har funnet...blå hvite ting er blant mine favoritter. Ha en fin kommende uke

Sulvis sa...

Sutherland-serviset er veldig søtt! 15 kroner var slett ingen vond pris for fangsten! heldig du! :)