Sider

søndag 23. januar 2011

Sy: Sjøhest

Da var jeg ferdig med syprosjekt nr 2: en Tilda sjøhest. Jeg driver enda å lærer meg med symaskinen og nå kan jeg vel si at jeg i allefall har lært meg å tre maskinen.
Jeg ser også at jeg begynner å få mer og mer tak på hvordan maskinen fungerer og hvordan jeg skal holde tøyet og sette nålene o.l.
Så her er det bare å forsette med små prosjekter...



Her er sjøhesten... omringet av skjell som jeg har hatt med hjem fra Florida. Jeg fikk ikke helt til å lage røde kinn, men øvelse gjør mester. Jeg har vært og lånt noen flere Tilda-bøker på biblioteket. De bøkene er så utrolig fine og  inspirerende. De skal jeg kose meg med i kveld.

Fortsatt god søndag!

Klem fra
Isabelle

11 kommentarer:

home 4us sa...

Æ må si æ e imponert over dæ og dine sømferdigheter:)

Sånne småprosjekter er ofte vanskeligere en store flater å sy på, synes jeg.
Mye krinkler og kroker og små detaljer og teknikker som gjør at sluttresultatet blir bra eller katastrofalt....

Søt sjøhest, fikk helt summerfeeling!

meaningmoon sa...

Wow du er så flink, kjempe fin sjøhest!

AbluMoo sa...

Å! Så søt sjøhest! Jeg må bare si at jeg synes du er kjempe, kjempeflink! Den så ikke ut som det enkleste å sy den der.

Christine C sa...

Kjempesøt sjøhest du har laget! Tror du har en fabelaktig fremtid bak symaskinen foran deg ;-)) Ha en fin kveld videre.

Unknown sa...

Kjempefin ble den;)
Jeg er også bitt av sybassillen, og det er ikke sååå lenge siden jeg startet;) Hadde ikke tatt i en symaskin siden barneskolen... men nå lages det ting på løpende bånd;)

Kjempemasse fin inspirasjon i Tilda bøkene, og stoffene fra samme leverandør er bare herlige!

Lykke til med syingen, du er kjempeflinK!

Klem Line

Karen sa...

Så søt :)
God søndagkveld!
*klemmer*

-Kamilla- sa...

Så fin den ble!! Det er jo sååå mye fint i Tilda bøkene, så trenger man inspirasjon så er det bare å titte i dem ;0) Så flott at du begynner å finne ut av symaskina, dere blir vel gode venner skal du se :0) Jeg har også sydd litt i helgen, ett brilleetui.
*Klem*
-Kamilla-

Silje sa...

Kjempesøt. :)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så søt den var! Er ikkje det moro å sy vel? Eg må innrømme eg er litt hekta;)
Klem:)

Anette Willemine sa...

Kjempesøt! Synes du er flink som har satt igang slike sømprosjekter etter kort tids eie av ny symaskin. Disse Tilda-tingene ser jo skikkelig knotete ut for en som heller ikke har sydd på noen år. Tror ikke jeg hadde turt å legge meg ut på en Tilde-dukke uten lengre erfaring.

Ønsker deg en deilig uke, Isabelle!

Klem,
Anette Willemine

tinemari sa...

Imponerende, rett og slett imponerende Isabell!! Må ha vært mye pirk, jeg har bare turt å prøve meg på litt større om lettere tilgivende prosjekter jeg :)