Sider

lørdag 8. januar 2011

Symaskin

JEG HAR FÅTT SYMASKIN!
Jepp, samboeren min slo til og ga meg en splitte ny symaksin i julegave.
Jeg har aldri vært noe syer ,og jeg har ikke rørt en symaskin siden jeg tok symaskinsertifikatet
i kunst og håndverk på barneskole, for ca. 18 år siden!
Men samboeren syntes ikke det var en unnskyldning, og at jeg kan lære meg!
Hvordan skal nå dette gå??

Jeg har vært på biblioteket og lånt "Søm- for nybegynnere" og andre bøker som sying.
Akkurat nå er nesten alt gresk for meg. Jeg er skikkelig amatør og jeg kan ingenting.
Men en plass må man jo starte, og jeg er lei av å sitte og lese så nå vil jeg prøve!
Jeg har bestemt meg for å sy et hjerte av et Tilda stoff.


husqvarnaviking.com

Skulle ønske dette var meg. Lykkelig sammen med min nye flotte Husquarna Emerald symaskin og sammen lager vi de flotteste ting!
Akkurat nå er det ønsketenkning. Jeg har brukt hele dagen på et hjerte
... som jeg enda ikke er ferdig med. Jeg har hatt trøbbel med mønstret, saksen, tråden, treding av symaskin, undertråd og selve sying av hjerteform.... huff.

Men jeg har bitt tennene sammen og fått sydd et hjerte
( bilde kommer kanskje i morgen hvis det blir lyst nok ute!).
Nå er jeg stiv og støl i ryggen, jeg har vondt i hodet og
 hele kjøkkenbordet er fult av stoffbiter, tråd, mønsteark o.l
Så jeg skal sette meg godt til rette i stuen og ta lørdagskveld ,
og være fornøyd med innsatsen jeg har gjort i dag! :)

God helg til dere alle sammen!

Klem fra
Isabelle

9 kommentarer:

Frk.Eplegrøt sa...

Hei.
Gratulerer med ny symaskin :)
Hyggelig at du vil være med på lotteriet mitt!
Ser her på bloggen din at du er en ivrig hekler - herlige fargerike luer du har laget. Her vil jeg følge med mer:)
Ha en flott kveld.
Hilsen frk.Eplegrøt

renate sa...

Så gøy!! Jeg har nemlig også fått meg symaskin denne uken, også julegave fra min mann. Jeg kan heller INGENTING og har absolutt ingen forkunnskaper. Etter å ha prøvd å sy grytekluter første dagen ville jeg kaste maskinen ut av dørene.....Andre dagen sydde jeg en brødkurvduk og da øynet jeg ett håp. Ikke gi deg!!!!! Veldig lurt å lese i sybøker. Skal snart legge ut det jeg har laget, venter på bedre lys. Ett tips, prøv deg på en tøypose og bruk strykejernet!!!

(eddas) sa...

Rom var ikke bygd på en dag:)Øvelse gjør mester...gleder meg til og se hjertet:)Jeg skulle begynne og sy litt igjen...hadde fått en symaskin...men så viser det seg at den bare syr bakover he he...så nå må jeg jakte etter en ny en:)
kos deg
klemklem

Med kjæleik til livet sa...

Grattis med ny symaskin ;)

og med litt prøving og feilig tenker eg du kommer i mål ;)
og det er jo berre å sprørre - eg kan ile til og vere støttekontakt ;)
smil fra maonika

Kristoffa sa...

Gratulerer med ny symaskin! Du må ikke gi opp! Det er jo så moro å sy :))) Jeg er også en amatør som stadig lærer ved å prøve meg fram.
Lykke til videre som sydame :)

Rita

AbluMoo sa...

Gratulerer med symaskin! Jeg kjøpte symaskin til meg selv for noen måneder siden, men den store produksjonen har dessverre uteblitt. Men dersom du får til, og skriver om det på bloggen din vil det kanskje inspirere meg til å prøve mer. Jeg heier på deg! :-)

renate sa...

Hei igjen:) Tøypose, ikke brødpose. Jeg har bare prøvd meg frem, men kan godt vise deg fremgangsmåte. Skal legge ut bilder senere:)

Thelma Louise sa...

Grattis.:-) så morro.:-) det er bare å prøve og feile..det kommer til å gå så fint så.:-) du blir overrasket over hvor enkelt det er.:-)

masse lykke til.:-)

Anonym sa...

Heisan.

Her ble det en slik husqvarna til jul for to år siden og jeg sliter med bruksanvisningen... Det å skifte sømmer osv. Kanskje du har mer hell enn meg og kan si litt om det? Lykke til :-)