Sider

søndag 10. oktober 2010

Reisebrev fra London

Da var vi tilbake fra London. Vi har hatt 3 fantastiske dager proppfulle av inntrykk. Jeg sitter enda og fordøyer alt vi har sett og vært med på.  Heldigvis hadde vi planer for hva vi skulle gjøre og vi fikk gjort nesten alt vi ville... resten får vi spare til neste gang ;)  Her skal dere får se noen av de 180 bildene jeg har tatt:
 En trasidjonell engelsk telefonboks. London var full av dem.
Bybildet er så spesielt med de røde bussene, telefonboksene og postboksene.
Her kjører vi på Tower Bridge

 Vi tok en sigthseeing buss, en dobbeldecker uten tak og guide. Vi ble kjørt rundt i hele London og fikk dermed sett alt av severdigheter.Alt fra hvor dronning Elisabeth kjøpte undertøy til hvor de har spilt inn scener fra Harry Potter. Det var litt dyrt, men verd det! Vi kunne gå av og på bussen hele dagen.  Det mest fantastiske på runden var alle de flotte byggverkene som Big Ben, Tower Bridge, House of Parlament og ikke minst London Eye.  Det var også helt utrolig å kjøre over Tower Bridge, det var en opplevelse jeg aldri vil glemme!

Vi fikk med oss en musikal: Les Miserables. Det var helt utrolig, for en flott opplevelse. Får enda gåsehud når jeg tenker på det. Sangene, showet og ikke minst stemmen til han som spilte hovedrollen.
 Helt utrolig!
Les Miserables har gått sammenhengede i 25 år nå i oktober, så de hadde jubileum da vi var.
China Town var rett over gaten fra teatret og der hang det papirlykter i 100- talls. De feriet måne festival og hele bydelen var pyntet med slikte lykter. Det var litt av et syn!


 Vi var ikke bare på sightseeing. Det ble en del shopping. Vi besøkte Harrods, Oxford street, Piccadilly Cirkus og Londons eldste lekebutikk på 8 etg. Hemleys, de fylte 250 år i år!
 Ved siden av Harrods lå Grand Cafe, dit gikk vi å drakk latte og spiste gode kaker før vi suste videre med "the tub"!

Vi har hatt en utrolig fin tur, og jeg gleder meg til å dra tilbake en eller annen gang i framtiden! :)

Hilsen
Bjørkely


4 kommentarer:

Christina Mari sa...

Herlige bilder!
Jeg & mannen planlegger en lite kjærestetur dit. Kjenner jeg gleder meg allerede.
Ha en flott søndag!
Klem Christina

Gammel stil sa...

Så gøy:) Det ser helt fantastisk ut! Nydelige bilder:) Så flink du er:) Ser ut som dere har hatt det helt storartet?:)

Klem:)

home 4us sa...

Ååå, misunnelig jeg!!

Høres ut som du hare kosa deg sikkelig, og har ladet bartteriene il hverdagen begynner igjen:)

Klem fra meg:)

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon